[ Pobierz całość w formacie PDF ]

własny, tzw. platynowy, kanał przeglądarki Microsoft Explorer 4.0.
Rzeczpospolita On Line (www.rzeczpospolita.pl)
Internetowe wydanie  Rzeczpospolitej" zawiera wybrane teksty z wydania
papierowego (50-70%). Umożliwia także dostęp do archiwum - ponad 300 wydań
w bazie danych. Ponadto publikowany jest serwis  z ostatniej chwili , teksty ustaw,
rozporządzeń i aktów prawnych oraz notowania giełdowe. Wszystko to wpływa na
bardzo duża oglądalność i sprawdzoną wysoką skuteczność reklamy.
Rys.17. Wykształcenie odwiedzających strony WWW Rzeczpospolita On Line.
Wykształcenie wyższe 57,0%
wykształcenie średnie 30,0%
inne 13,0%
yródło : Dane udostępnione przez IDM
Rys.18. Miejsce pracy odwiedzających strony WWW Rzeczpospolita On Line.
banki i instytucje finansowe 9,2%
media 11,3%
oświata 20,8%
przemysł 11,0%
usługi 18,0%
yródło : Dane udostępnione przez IDM
Rys.19. Miejsce zamieszkania odwiedzających strony WWW Rzeczpospolita On Line.
miasto powyżej 200 tys. Mieszkańców 71,4%
miasto od 50 - 200 tys. Mieszkańców 15,2%
yródło : Dane udostępnione przez IDM
Rys.20. Wiek odwiedzających strony WWW Rzeczpospolita On Line.
55
25 - 39 lat 45,5%
18 - 24 lata 29,3%
40 - 59 lat 21,7%
yródło : Dane udostępnione przez IDM
Parkiet (www.parkiet.com.pl)
Internetowe wydanie gazety Parkiet, aktualny temat dnia, zapowiedzi artykułów
w najnowszym numerze Gazety Giełdy Parkiet; bieżące informacje ze spółek
publicznych i rynku kapitałowego; kalendarium aktualna sytuacja na rynku giełdowym:
dogrywka, wskazniki, notowania ciągłe, komentarze, wykresy - analiza techniczna (od
godz. 14.30) indeksy Nikkei i Hang Seng (od godz. 9.00) indeksy giełd europejskich
(od godz. 19.00) indeksy DJIA i S&P 500 (od godz. 22.00). Strony posiadają także
wersję angielską.
Internetowa Witryna Giełdowa (www.giełda.top.pl)
Bardzo ciekawa witryna o giełdzie papierów wartościowych, zawiera komentarze
giełdowe, informacje o spółkach, wykresy i analizy walorów spółek. Codziennie
aktualizowana. Charakteryzuje się dużym wskaznikiem skuteczności zamieszczanej
tam reklamy (CTR na poziomie 5-6%).
Wirtualny Serwis Ekonomiczny (www.prorexim.com.pl)
strony poświęcone polskiej giełdzie papierów wartościowych i ekonomii. Można tam
znalezć aktualne ceny walorów spółek giełdowych, informacje o kursach walut,
komentarze giełdowe. Duża oglądalność. Opłata za faktyczną liczbę odsłon bannera.
Gazeta Bankowa (www.bankowa.com.pl)
Internetowe wydanie  Gazety Bankowej zawierające dużą część z publikacji
z papierowego wydania.
SuperMedia (www.supermedia.pl)
Strony jednego z najbardziej wszechstronnych dostawców usług internetowych.
Poniżej przedstawione są wyniki ankiety połączonej z konkursem, w którym nagrodą
była wycieczka do Budapesztu. Ankieta znajdowała się na stronie
56
http://www.supermedia.pl/ankieta.htm od 06.08.1997 do 25.08.1997r. W terminie tym
nadesłano 499 odpowiedzi.
Rys.21. Statystyki dotyczące odwiedzających strony WWW SuperMedia.
Struktura wiekowa
Do 19 10 %
20 - 25 31 %
26 - 35 35 %
36 - 45 16 %
46 - 55 7 %
powyżej 55 1 %
Jak długo interesują się Internetem
Ponad 5 lat 13 %
Od 1 do 5 lat 56 %
Mniej niż 1 21 %
Dopiero zaczynam 10 %
Wykształcenie
Podstawowe 8 %
Zrednie zawodowe 16 %
Zrednie ogólnokształcące 13 %
Wyższe niepełne 19 %
Wyższe humanistyczne 18 %
Wyższe techniczne 28 %
Zatrudnienie
Uczeń lub student 38 %
Firma prywatna 41 %
Firma państwowa 27 %
Własna działalność gosp. 21 %
Nic 1 %
Informacje w j. polskim poszukiwane w Internecie
57
Komputery 66 %
Biznes 58 %
Rozrywka 57 %
Polityka 44 %
Pogoda 39 %
Muzyka 38 %
Motoryzacja 30 %
Inne 20 %
yródło : Dane udostępnione przez IDM
Strona http://www.supermedia.pl/ankieta.htm miała w sierpniu 1369 odsłon, 720 osób
zdecydowało się przejść z niej do strony zawierającej formularz, a 499 osób wypełniło
go i wysłało.
Największa grupa Internautów, którzy wypełnili ankietę to ludzie w wieku 20 - 35 lat
(56 %), o wykształceniu wyższym (65 %), pracujący w firmach prywatnych (41 %).
Internet Technologies (www.it.com.pl)
Strony znaczącego w Polsce providera. Sprawdzona duża oglądalność i skuteczność
zamieszczanej reklamy.
Wirtualna Polska (wp.cnt.pl)
Jeden z najciekawszych i najbardziej popularnych polskich katalogów. Podkreślić
należy, że płaci się za faktyczną ilość odsłon bannera. Sprawdzony przez IDM serwis -
odnotowaliśmy bardzo dużą liczbę  wejść" na stronę naszego klienta poprzez banner
zamieszczony w Wirtualnej Polsce.
Kanał Biznes (Optimus Net)
Bardzo duża oglądalność (300 000 miesięcznie), doskonałe opracowanie graficzne
i merytoryczne. Aatwość zdobycia interesującej informacji. Profesjonalnie
zaprojektowany kanał informacyjny (platynowy kanał Microsoft Explorer 4.0).
4.2.5. Wzory pojawiających się bannerów, miejsce i okres emisji.
58
Rys. 22. Wzory pojawiających się bannerów.
banner B1
banner B2
banner B3
banner B4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • galeriait.pev.pl
  •