[ Pobierz całość w formacie PDF ]
badaniami bardzo mnie zainteresowała.
Jak odkryć wrodzony geniusz swojego dziecka?
235
Jednak z jakiegoś powodu po prostu nienawidziłem szkoły. Dlaczego twierdzi pani, że uwielbiam się uczyć,
jeśli nie cierpiałem szkoły?
Kathy wskazała na moje wyniki testu wskaznika Kolbe.
- Widzi pan? - zapytała.
Pod częścią Ewentualne drogi kariery znajdowała się następująca lista:
home
kolbe.com
Wyniki wskaznika Kolbe typu A
Dla: Robert Klyosaki MO.2296
Silne strony konatywne (czynniki wpływu dla każdego sposobu działania): upraszczanie (I), dostosowanie
(U), improwizacja (Sj, odnawianie .
Ewentualne drogi kariery
Stwarzasz sobie możliwości, których możesz nie planować ani nie wyrażać jako konkretnych celów.
Ponieważ twoje poczucie spełnienia się wynika z przezwyciężania trudności i tworzenia
niekonwencjonalnych rozwiązań, musisz stawiać się w sytuacjach, które stymulują twoją kreatywność. Masz
talent do robienia różnych rzeczy oraz bardzo silne poczucie przestrzeni wokół siebie - a zatem, bez względu
na to. co robisz, nie daj się zablokować w myśleniu i praktycznym działaniu.
.Pionier nie oznacza zawodu, ale raczej sposób działania (MO). Jest to szerokie podejście do metody
rozwiązywania problemów oraz wykorzystywania talentów. Odniesiesz sukces w rolach, które pozwalają Ci
wykorzystać tę wrodzoną przewagę. Poniższa lista nie jest wskazaniem zalecanej drogi kariery, ale stanowi
częściowy wykaz funkcji, które zgodnie z badaniami Kolbe Corporation sprawdziły się w przypadku innych
osób. skutecznie wykorzystujących wrodzone zdolności .Pioniera :
AKTOR
RKODZIELNIK-ARTYSTA DZIAAACZ EKOLOGICZNY
SPECJALISTA W ZAKRESIE NAUK FIZYCZNYCH
WAAZCICIEL RESTAURACJI KASKADER
PRZYRODNIK PROMOTOR SPORTU
NAUCZYCIEL STOSUJCY METODY ALTERNATYWNE
KONSTRUKTOR PROTOTYPW DEVELOPER NIERUCHOMOZCI TRAUMATOLOG WYNALAZCA
SPECJALISTA W DZIEDZINIE BADAC I ROZWOJU
SPECJALISTA OD EFEKTW AUDIOWIZUALNYCH
REALIZATOR TELEWIZYJNY
SPECJALISTA DS. REKLAMY WIELKOFORMATOWEJ
NAUCZYCIEL - NIEPEANOSPRAWNYCH FIZYCZNIE
.*..
236
Mądre bogate dziecko
Kathy wskazała zawód - Nauczyciel stosujący metody alternatywne .
- Poznane przeze mnie osoby, które wykonują ten zawód, na ogół uczą się bardzo aktywnie. Nie ograniczają
swojego rozwoju tylko do struktur tradycyjnej edukacji.
- To prawda - przyznałem. - Regularnie uczęszczam na seminaria. Wolę brać w nich udział, niż podejmować
typowe studia, ponieważ nie jest mi potrzebny dyplom ukończenia kursu. Potrzebuję jedynie informacji.
- Ile z tych ewentualnych dróg kariery brałby pan pod uwagę? Przez chwilę przyjrzałem się liście, po czym
stwierdziłem.
- Podobają mi się wszystkie za wyjątkiem traumatologa oraz właściciela restauracji.
- A to dlaczego?
- Mam już dużo doświadczenia w tych dziedzinach. Oglądałem dość krwi i bólu w Wietnamie, poza tym
bogaty ojciec był właścicielem restauracji. Mógłbym też bez trudu zaangażować się w działalność
ekologiczną. Przez dziesięć lat prowadziłem również firmę zajmującą się uczeniem alternatywnym.
Uwielbiam uczyć. Wciąż tworzę prototypy oraz zajmuję się nieruchomościami. Wynalazłem też i
opatentowałem różne rzeczy. Uwielbiam też opracowywać nowe produkty. Lubię temat reklam oraz
tworzenie reklam telewizyjnych. Powiedziałbym więc, że pani lista zawiera zajęcia, którymi się interesuję lub
które już wykonywałem.
Przez chwilę siedziałem w milczeniu, rozważając wszystko, o czym rozmawialiśmy z Kathy. Byłem
podekscytowany, ponieważ uwielbiam się uczyć i ucieszyło mnie odkrycie, dlaczego nie pasowałem do
szkoły. Ponownie patrząc na swoje wyniki wskaznika Kolbe, zapytałem.
- A zatem uczniowie, którzy dobrze uczą się po ukończeniu trzeciej klasy, mniej więcej w wieku dziewięciu
lat, to mocni Informatorzy i Ułożeni?
- Tak - potwierdziła Kathy. - Ponieważ w pana przypadku było inaczej, zaczął pan mieć problemy w nauce,
gdyż zabrano panu zabawki i klocki i nie mógł pan już dłużej uczyć się przez zabawę. Mógł pan fizycznie
znajdować się na lekcji, ale pański umysł był daleko, poza klasą.
- Tak było - potwierdziłem. - Nudziłem się. Robiłem tylko tyle, by zdać i przejść do następnej klasy. Nie
mogłem się doczekać, kiedy skończę szkołę i zacznę prawdziwe życie.
- To pański Szybki Starter. Z powodu skupienia energii w Realizatorze i Szybkim Starterze, ma pan wprawę
w szybkim tworzeniu namacalnych
Jak odkryć wrodzony geniusz swojego dziecka?
237
obiektów w rodzaju pańskich gier, książek oraz firm. Właśnie dlatego - zgodnie z tym, co pan powiedział -
produkcja nylonowych portfeli oraz wiele innych przedsięwzięć sprawiło, że osiągnął pan sukces. Jest pan
urodzonym przedsiębiorcą z duszą Pioniera .
home
kolbe.com
Wyniki wskaznika Koibe typu A
Dla: Robert Klyosaki U0.2296
Silne strony konatywne (czynniki wpływu dla każdego sposobu działania): upraszczanie (I), dostosowanie
(U), improwizacja (S), odnawianie .
Diagram wskaznika Kolbe
Sfera Sposób działania
działania Informator (I) Ułożony (U) Szybki Starter (S) Realizator
1.
3-
7-
10-
- Dlaczego Pioniera ? - zapytałem.
- To właśnie mówią mi wyniki pana testu. Pański Realizator - to dosłownie praktyczny talent, a Szybki
Starter rozkwita, gdy pojawia się
238
Mądre bogate dziecko
element przygody i ryzyka. Nie jest pan urodzonym przedsiębiorcą w tradycyjnym znaczeniu rozwijania
biznesu i produktów. Pański zapał oznacza bycie pierwszym, który przekracza granice.
- Stąd trudno wyjaśnić co robię, ponieważ wyprzedzam terazniejszość o kilka lat - dodałem. - Tworzę
produkty dla rynku, który jeszcze nie istnieje.
- Tak - przyznała Kathy, wskazując na diagram*. - Punkt widzenia Szybkiego Startera skierowany jest w
przyszłość, a Informatora - w przeszłość. Realizator znajduje się w terazniejszości, Ułożony natomiast ma
integrować przeszłość, terazniejszość i przyszłość. Pan zawsze koncentruje się na przyszłości i tworzy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]